Пролисок


20:18
Інклюзія передбачає зміни.

У 2001-2007 роках Міністерство освіти і науки України працювало над експериментальним проектом «Соціальна адаптація та інтеграція в суспільство з особливостями психофізичного розвитку шляхом організації їх навчання у загальноосвітніх закладах». Другим етапом була робота українсько-канадського проекту «Інклюзивна освіта для дітей з особливими потребами в Україні» з 2008 до 2012 року. Ідею інклюзії підтримували не лише педагоги, а й батьки та громадські активісти, які створили «Мережу на підтримку інклюзії. Школа для всіх». Сильні й слабкі сторони в організації інклюзивного навчання на основі отриманих результатів були проаналізовані в українській версії посібника «Індекс інклюзії». Індекс інклюзії розглядає шляхи включення в освітній процес усіх учнів, а не тільки учнів з інвалідністю та/або особливими освітніми потребами.
Інклюзія передбачає зміни. Це безперервний процес навчання та активної участі всіх дітей у житті закладу. Це ідеал, до якого можна прагнути, але якого не можна досягнути повністю
Індекс інклюзії : загальноосвітній навчальний заклад (2011)
З 2017 року Міністерство освіти і науки України поступово реалізує реформу шкільної освіти. Передбачається, що в новій українській школі кожен вчитель вмітиме працювати з дітьми з особливими освітніми потребами. Законодавчо визначено поняття особи з особливими освітніми потребами. Це «особа, яка потребує додаткової постійної чи тимчасової підтримки в освітньому процесі з метою забезпечення її права на освіту». 

Важливо, що до цієї категорії осіб відносяться не лише учні з інвалідністю. Кабінет Міністрів України 14 листопада 2018 року затвердив Перелік деяких категорій осіб з особливими освітніми потребами. Внутрішньо-переміщені особи, діти-біженці та діти, які потребують додаткового та тимчасового захисту тощо також можуть підпадати до категорії осіб, які потребують додаткової підтримки під час освітнього процесу. Саме тому ГС «Освіторія» спільно з ГО «Бачити серцем» запустили проект «РАЗОМ. Проект підтримки інклюзії в Україні». З липня 2018 року вже було двічі проведено курс із підготовки спеціалістів з інклюзії та анонсований третій набір. Здобуті навички випускники апробують під час волонтерства та професійної діяльності з дітьми та дорослими з інвалідністю, розповсюджують знання через зустрічі, тренінги та майстер-класи. 
«У світі абсолютної нетолерантності одне до одного нам понад усе бракує добра, терпіння, розуміння, чуйності і бодай трохи більше мудрості. Я щиро вірю, що цей проект – лише початок. Лише перші, але такі важливі кроки до толерування різнозностей, до руки в руці, до прийняття, до дорослішання суспільства», - зазначила лідерка напрямку натхнення, навчання і розвитку вчителів ГС «Освіторія» Оленка Северенчук. Неприбуткова громадська спілка займається створенням інноваційних шкіл і програм, допомагають вчителям навчатись і надають доступ до якісної освіти малозабезпеченим дітям. До заснування спілки робили власні благодійні та волонтерські проекти в освіті і створили приватну Новопечерську школу в Києві. http://zadorozhna.tilda.ws





Ссылка на источник
Просмотров: 295 | Добавил: adminus | Теги: допомога дітям, реформа, інклюзія, вчимося разом | Рейтинг: 5.0/1
Всего комментариев: 0
avatar